> >

Bara Hari Ini

albanjari onlineV2

Konsistensi kaum cina sokong Pakatan ?

Friday, November 5, 2010 ·

Salam berdarahan dari dalam Gua Bkt Putus, G.Semanggoi..

Jin said:" Encik Boss! Apakah view En. Boss tentang konsistensi kuasa undi Cina ketika ini? "

Boss said, " Live ke ni, Jin? "

Jin said, " Yes Boss, via w/c blueberry on India Air "

Jika soal konsistensi ditujukan kepada orang2 Cina. Jawapannya, tak ada sama sekali. Mereka cukup terkenal sebagai satu bangsa yang amat cepat bolih berubah, mengikut keadaan. Mempunyai keupayaan menyesuaikan diri mengikut arus & cekap meneka dalam kesamaran. Keuntungan diri adalah pegangan hidup, mengatasi segala perkara. Itu yang terjadi di Galas & Sapi. 

Buatlah carian dimana-mana pilihanraya di M'sia, sejak dulu lagi, kita akan dapat jawapannya. Bagi yang mampu, selaklah sejarah bangsa Cina sejak era tamaddun Shih Huang Ti hingga ke Mou Zhe Thung. Apakah bangsa ini bolih diharap akan konsistensinya terhadap sesuatu tindakan? Boo...liaww laa..!! 

Berbeza sekali dengan bangsa Melayu, yang punya pegangan amat kukuh, yakni kepercayaan Ugama adalah segala-galanya. Yang mana satu yang lebih hebat? Tentu sekali Bangsa Melayu dengan Islamnya. Dikatakan orang2 Melayu berpecah? Tak mungkin sama sekali, kerana Islam adalah benteng yang abadi. Oleh yang demikian, baik UMNO atau PAS, janganlah bermegah bila orang2 begini beriya-iya sebelahi kita kerana semua itu, sekadar dongeng belaka!! " Budus berhayun-hayun namanya.

(*) Wak Bara - sesekali telan bara pepagi ni bagus untuk kesihatan beb !

0 comments:

10 Bacaan Popular Terkini Bikin Hati mem'Bara'

BARA Followers

sekutu blog BARA - MUST CLICK

Nota : BLOG alBanjari Online versi asal (http://politikbanjar.blogspot.com) masih dalam rawatan ICU di Pusat Pakar Google US, demi kesinambungan perjuangan - blog sementara ini dibangunkan untuk penulis terus memblog. Sokongan anda sangat dihargai. Takbir !

TENTANG BLOG INI - BARA

Blog ini dibangunkan bukan sekadar untuk cerita POLITIK. Belasah keliling jika terbit rasa BARA di hati. Terbitan artikel di blog ini mengandungi unsur-unsur 18SG dan 18SX. Hanya kepada yang berani saja dialu-alukan membaca dan melayarinya. Jika hati anda tiba-tiba mem'BARA' jadilah followers blog ini segera. Jangan malu - editor BARA.


JUMLAH PELAWAT BARA (online now !)





TUAN TANAH - LUAS KEBUN 300 EKAR

<br>