> >

Bara Hari Ini

albanjari onlineV2

Kisah Puteri - Selak kain dan selak bontot ?

Tuesday, October 12, 2010 ·

Musim PRK datang lagi. Kali ini menjengah ke Kelantan. Di Galas, Gua Musang beb! Gua Musang..bukan Gua Bukit Putus di Semanggoi. No..no..no ! Sejak dari awal bulan lagi tentunya ramai yg dahaga nak tau cerita-cerita terbaru dari sana, sebab tu kalau kita lihat surat-suratkhabar yang dulu heboh mintak pakat boikot, la nie laku semula bagaikan goreng pisang. Tak kiralah berita-berita tu betul ke tidak, asalkan ada cerita pasal Galas habis dibaca dan dtelaah.

Tentang ulasan dari sudut politik, siapa akan menang PAS atau UMNO, itu.., kita rasa biarlah kita hold dulu, tunggu ABO di albanjari Online tapi hari ini saya nak bercerita kisah-kisah yang tak ada dalam surat khabar, diantara yang menarik ialah cerita tentang Puteri UMNO.

[.] Rujukan foto : Adengan selak kain ini tidak akan berlaku di Galas, ini kerana tahun ini Galas dilanda kemarau. Wakakak..!

Kisah lalu, tetapi belum lagi berlaku di Galas. Kisah yang lalu-lalu di hari penamaan calun. Adatlah ketika itu, masjid dan surau masa itu akan penuh sesak, solat subuhnya akan jadi hebat, kalah jemaah solat jumaat. Ribu-ribu beb ! Dan ketika itu ruang tandas dan bilik mandi dimasjid juga lencun dengan orang, sesetengahnya berpurdah, dan sesetengahnya..err..err.., saya tengok (ter) ada sorang perempuan yang wajah umpama 'Puteri', pakai skaf, baju t-shirt ketat tangan sekerat yg 'mencengkam' dada dengan seluar panjang yg agak ketat berlenggang lenggok bagai itik pulang petang masuk ke dalam masjid; bukan kata saya, ramai yg dapat dosa free pagi itu. 

Dalam hati dok kata, "ish, tak kan muslimat PAS dressing macam nie kot?". Bila tengok tag lambang dacing kemas tersemat kat baju dia, "Laaa - Puteri UMNO rupanya!".

Itulah my first encounter dengan kelibat Puteri UMNO di musim PRK di ****** ini. Pertemuan yang pertama itu menyebabkan hati saya jadi tak risau langsung dengan pergerakan Puteri UMNO yang hebat diwar-warkan di media arus perdana itu.

Rupa-rupanya puak-puak yg menjadi mastermind kepada Puteri UMNO ini tak dapat membezakan antara luar masjid dan dalam masjid dan antara kawasan bandar dan kawasan luar bandar. Depa pakai hentam kromo jer beb ! Cerita orang tunjuk pungkoq itu cumalah sebahagian daripada cerita-cerita lawak sensasi kisah Puteri UMNO ini. 

Ada banyak cerita sebenarnya mengenai kisah benar Puteri-Puteri UMNO, cuma yang paling menarik yang orang dok perkata di kedai-kedai kopi ialah satu kisah puteri umno keluar merayu undi; dialognya lebih kurang begini:
Puteri UMNO 1: Pakcik, kami datang ini nak tanya sikit; pakcik pangkah parti mana pakcik?
Pak Cik: Pangkah?
Puteri UMNO 2: Ha'a, pangkah..., pakcik pangkah apa pakcik?
Pak Cik: Pangkah, err..err, pangkah yer ! - pakcik tiap-tiap malam dok pangkah.., DOK PANGKAH MAKCIK KAMU NI LA..!!
Belum habis pakcik itu nak explain, habis berselerak rombongan Puteri UMNO  lari membawa diri! Dibawah antara aksi bontot Puteri yang menjadi ikutan artis di Malaya kini (rujuk B-Pop Berita Minggu keluaran ahad lepas untuk aksi bontot artis ini..)


Budaya tunjuk bontot. Ajaran siapa ? Amaran BARA : Tolong Jangan Main Bontot ! Main fesbuk takpa..!

[.] InsyaAllah puteri Umno di Galas pada PRK kali ini - alim alim belaka ! Tak percaya ? Jom kita ke Galas.

4 comments:

mr edz said...
October 12, 2010 at 2:14 PM  

terangsang nafsuku ini....

GOMOI said...
October 12, 2010 at 2:14 PM  

bontot?? gomo suka !

radens albanjari said...
October 12, 2010 at 2:16 PM  

mr.edz : kalo nafsu masih terangsang, tu tanda lu bebas dari penyakit kencing manis..! Wakakak..!!

budakbalun said...
October 29, 2010 at 4:38 PM  

wak!! wakakakaka!

teman pun kiranya masih selamat dari diabetis la nih!!

Alhamdulillah..
syukur pada Allah....

10 Bacaan Popular Terkini Bikin Hati mem'Bara'

BARA Followers

sekutu blog BARA - MUST CLICK

Nota : BLOG alBanjari Online versi asal (http://politikbanjar.blogspot.com) masih dalam rawatan ICU di Pusat Pakar Google US, demi kesinambungan perjuangan - blog sementara ini dibangunkan untuk penulis terus memblog. Sokongan anda sangat dihargai. Takbir !

TENTANG BLOG INI - BARA

Blog ini dibangunkan bukan sekadar untuk cerita POLITIK. Belasah keliling jika terbit rasa BARA di hati. Terbitan artikel di blog ini mengandungi unsur-unsur 18SG dan 18SX. Hanya kepada yang berani saja dialu-alukan membaca dan melayarinya. Jika hati anda tiba-tiba mem'BARA' jadilah followers blog ini segera. Jangan malu - editor BARA.


JUMLAH PELAWAT BARA (online now !)





TUAN TANAH - LUAS KEBUN 300 EKAR

<br>